Lütfen Bekleyin
SOSYAL TESPİTLER

GRATİS İNDİRİMİNİN ARDINDAN BAKMAK


10.11.2018 14:11:09

Krizi fırsata çevirme hareketleri de hızla sürüyor. Gratis de bu kampanyaya katıldığını bir haftaya yayılan reklam faaliyetleriyle ilan etti. Üstelik %10’da değil. Tüm ürünlerde geçerli %50 indirim fırsatıyla. Peki, bu stratejinin ardında ne var?...

 

Pek çoğumuzun bildiği, haberdar olduğu ya da edildiği bir Gratis İndirimini geride bıraktık. Hükümetin “Enflasyonla topyekün mücadele” kampanyası,  çok farklı sektörlerden birçok markanın da desteğiyle devam ediyor.

Krizi fırsata çevirme hareketleri de hızla sürüyor. Enflasyonun yükselmesinde Dolar ve Euro kurlarının etkisi tartışılmaz. Ama bu hareketler bazı marka ve sektörler tarafından körüklenmedi mi? Bunun cevabını size bırakalım.

Konuya dönersek; Gratis de bu kampanyaya katıldığını bir haftaya yayılan reklam faaliyetleriyle ilan etti. Üstelik %10’da değil. Tüm ürünlerde geçerli %50 indirim fırsatıyla.

Sağ olsunlar.  Bize kendimizi oldukça çirkin ve bir o kadar da şanslı hissettirdiler.

Ama burada bir bit yeniği yok mu sizce de? Tüm ürünlerde geçerli yüzde elli indirim… Bu kadar vatan sevgisi Gratis’e nereden geldi dersiniz?

 Belki bilmeyenler vardır. Kozmetik sektörü Türkiye’de kâr marjı en yüksek 10 sektör arasında. Ve zaten sözünü ettiğimiz marka da her yıl birkaç kez aynı indirim günlerini düzenlemekte. Sadece bu yıl biraz öne çekmiş durumdalar.  Çünkü, onlara gelecek kaz, diğer markalar bir tavuğu esirgemezken beş tavuğu feda edecek kadardı.

Gelin, ne olduğuna yakından bakalım.

  1. SOSYAL SORUMLULUK:

Pazarlama ilkelerinin hem en zor, hem de en kolay çalıştığı ülkelerdeniz. Maddi şartları bir kenara bırakıp duygusal düşünebiliyoruz. Çabuk küstüğümüz gibi, hemen barışmayı da başarabiliyoruz. Zayıf olana destek vermeyi insanlık vazifemiz sayıyor, zayıfa destek verene de elimizden geldiğince destek vermeye gayret ediyoruz. Gratis de Türkiye’nin bu zor zamanında bize diğer markalardan beş kat daha fedakârca yaklaşmadı mı? Helal olsun Gratis’e.

 

Yazının hemen burasında durup, arkanıza yaslanmanızı rica ediyoruz. Sadece bir düşünce egzersizi yapın.Acaba bu gösteriyi seven marka, gerçekten de Türkiye’yi ne kadar seviyor? Çalışanlarına hak ettiği maaş ve özeni gösteriyor mu?

Dijital bir çağdayız. İşyeri değerlendirmelerinin yapıldığı bir sürü internet sitesi mevcut. Yazılanlara göz atmak, bir şeyleri anlamak noktasında hepimize yardımcı olacaktır. Bizler de bu yazıyı kaleme alırken o sitelere göz attık. Yaygın şikayet konusu şu: İnsanlık onurundan uzak yaklaşımlar.

Bu şirket yaygın olarak kadın istihdam eden bir şirket değil mi? Sloganları da, “Güzel bak kendine.” Görünüşe göre Gratis sadece kendine güzel bakıyor. Çalışanlarına değil. Çalışanları da bizim vatandaşlarımız olsa gerek.

2 PAZARI GENİŞLETME FAALİYETİ

Bu tip “Fırsat Günleri” aslında kozmetik alışverişini asgari düzeyde yapan kesimin de yeni ürünleri denemesine imkan veriyor. Aslında hiç eksikliğini hissetmediğiniz bir makyaj malzemesini, denemek amaçlı olarak da alsanız, bilinciniz size artık o üründen vazgeçmemeyi tavsiye ediyor.Siz de vazgeçmemek için ya aldığınız yere yeniden gidiyor, ya da o ürünün ikamesini satan bir yere uğruyorsunuz. İlk kampanyayı kuran marka, sonraki aşamalarda kazansın ya da kazanamasın, siz artık o ürünün potansiyel müşterisi oldunuz. Kampanyaya kaynaklık eden markayla bir gün mutlaka buluşursunuz.

  1. GÜNDEM OLUŞTURMA ETKİSİ

Gratis, herkes %10 indirim yaparken %50 indirim yaparak öne çıktı. Sosyal medya platformlarındakonuşuldu . Beklenildi. Burası önemli. Beklenilmek satış etkisini arttıran bir süreçtir.Yüzlerce marka, piyasaya süreceği ürünün “merakla beklendiği” algısı için milyon dolarları harcıyor.Nihayetinde bir hafta olacak bu süreç ne kadar önemli olabilir diyebilirsiniz. Ama bekleyen için bir saat bile yıllarca beklemiş hissi yaratabilir. Bir hafta boyunca Gratis ile yattık, Gratis ile kalktık. Gündem olmanın yarattığı reklam etkisini tahmin bile edemezsiniz.

 3 STOKLARI ERİTMEYE KATKISI

Bildiğiniz gibi kozmetik ürünlerinin maksimum etki verecekleri zaman kısıtlıdır. Bu bahsettiğimiz şey, son kullanma tarihinden başka bir süreçtir. Ürünün terekte beklemiş halinin kullanıcı memnun etme olasılığı giderek düşüyor. Bu da doğal olarak memnuniyeti azaltıyor.

Taze satarsan yine satarsın.

4. KÜS OLDUĞU KESİMİ KENDİNE ÇEKME FIRSATI

Başta da ifade ettiğimiz gibi, çabuk sinirlenen ve çabuk affeden bir toplumuz. Genel bir ilkemizden söz etmek istiyoruz. Bize doğru adım atana, mesafemizi korumak, içsel bir baskıya maruz kalmamızı sağlar. Dolayısıyla bizim güzelleşmemiz için, yüzde elli indirim yaparak, kucak açan bir markaya da, küs kalmak biraz mantıksız gibi geliyor. Sadece bize değil. Çoğumuza.

 

Yazıyı sonlandırırken birkaç şey söylemeden de edemeyeceğiz.

Dünya kadınları özgüvenin makyaj dükkanlarında olmadığını, daha doğrusu satılamayacağını fark edecek zekâya sahipler.

Değil mi?

 

 

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do stron internetowych ("Serwis"), których operatorem jest Crafton z siedzibą przy Ul. Woźnej 14/7, 61-777 Poznań.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie struktury i zawartości tych stron;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu
  • identyfikowania źródła, z jakiego Użytkownik trafił na stronę internetową

W ramach Serwisu stosowane są trzy zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • sesyjne (session cookies) – są plikami tymczasowymi, przechowywanymi na urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe (persistent cookies) – pliki cookies, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
  • cookies podmiotów zewnętrznych (third parties cookies) – to pliki pochodzące np. z serwerów firm i dostawców usług współpracujących z właścicielem danej strony internetowej.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  • Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu.
  • Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.